fredag 20 mars 2009

Ett vänligt ord !

Första gången som vetr. Inger Carlsson undersökte mina hundar, jag vill minnas det var 5-6 st så säger hon plötsligt "Väldigt vad fint musklade hundar du har ".

Jag blev så glad, så glad, jag tänker ofta på de orden, fast det är flera år sen och jag kommer att minnas känslan så länge jag lever.
Visst tar det emot en del dagar när jag ska ut och motionera hundarna, som för det mesta tar 45 min ggr. två
Jag ska helst vara klar till 9.00 för då gör solen sitt och det börjar bli lerigt, hästarna är färdiga med sin frukost och börjar stampa och vill ut.
Men efteråt så känns det väldigt avslappnande, hundarna ligger som utslagna. Humöret blir bra på både hundar och mej.
Jag kan äta vad jag vill , för vikten ligger där den ska.
Inga hundar behöver äta Light produkter.

De vänliga orden gör också att jag gärna besöker Inger år efter år och planerar mina påhälsningar hos Vouges kennel när de tar hem henne för en "hälsodag" .
Trevligt värre har vi, och det är massor med folk och hundar där.
För vad är väl 23 mil enkel resa bara man träffar folk man trivs med.

I morgon blir det inga hundpromenader för kl.4.30 startar resan till uppfödar-helgen i Göteborg.

Apropå vänliga ord..........
så här kan det låta en vanlig dag i luren:

-Ska ni (Kari och jag ) på uppfödarhelgen ?
-Jaa
- Jamen kom och bo här hos oss, så äter vi nåt gott på lördag kväll och pratar hund.
-Jaa tack vad trevligt, men nån Nutrilett vill vi inte ha.

Vem som frågade ?
Peter och Per
Vouges Cavalierer.

Om jag är färgad
har ju blivit ett populärt uttryck.
-Ja, jag är färgad av personer som är vänliga och hjälpsamma, de beundrar jag, det är såna som för världen framåt.

Ha de.............




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar