måndag 23 mars 2009

BRA/EN DEL MINDRE BRA

Sitter och försöker att komma på vad jag ska skriva om Uppfödarhelgen i Göteborg....................

Cavalierhjärtat är för mej det mest intressanta, men jag tycker det verkar som forskningen står och stampar på samma ställe : fortsätt att ta hjärtinyg ( vilket är helt naturligt för nästan alla ) vi fortsätter forska,
undersök era hundar i de nya forskningsprojekten. Hmmmm


SKKs föreläsning var bra hon visste vad hon pratade om, raka svar det gillar jag.


"Ankan" hade en naturlig läggning för att hålla föredrag och jag njöt varenda sekund allvar/skämt =toppbetyg från mej.


Agria var också bra föreläsning, men försämrade villkor för oss uppfödare,
hur kan det bli så ?
Det är väl vi som betalar in mest i premier och rekommenderar valpköparen att stanna i samma bolag !

Frågor som kom upp - Gäller bara Dolda-fel förs. för valpar sålda i Norden ?
Gäller inte Dolda-fel förs. om man säljer en valp till en kennel ?

Agria ombudet hade inget svar !


Sen måste jag erkänna att jag är irriterad över att, om jag ställer en fråga till en föreläsare, så vill jag ha hans/hennes svar och inte att någon annan ska ta över och besvara min fråga.


"Ebba Grön" tyckte jag var ett mindre smart uttryck, och vore det jag som hade kallats så, så skulle jag fördjupa mej i det uttalandet här och nu.

Uttalandet som en av oss blev avbruten med mitt i en mening ( "para sina egna 20 tikar" )
kom från samma person, och det lägger jag i samma skräpkorg.
Jag förstår om intresset för att fortsätta meningen kom av sej.

Skärpning !























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar