tisdag 7 april 2009

Sitt still, stanna kvar !

Redan när det förra seklet var ungt tyckte Strindberg att det var synd om människorna.
Och synd om människorna är det, särskilt mej, som aldrig lär mej.
När våren kommer så blir jag som besatt, krattar trädgården, inte för att jag är pedant, som någon frågade utan för att jag vill vara ute i solen och samtidigt röra på mej, snygga till i rabatter, plantera blommor i krukor, sår massor med fröer, så får jag för mej att städa i stallet och utanför, HJÄLP om jag ändå bara kunde sätta mej ner och njuta. NEEEJ nu ska jag cykla med hundarna, hästarna ska in till travbanan och gå snabbjobb, valparna ska ut i solen.
Och så bloggen !!!!
Den hinner jag inte med.
Nu känns det i mina höftleder att det är sämre väder på gång, så då kanske "fru Poolman" kan varva ner. Men jag har ju hört att man "ska leva som om varje dag var den sista" den som sa så kanske inte menade som jag lever ??

Påskhelgen kommer därför som en räddning för då åker ju jag på semester, dit jag kan träffa andra kärringar, i dag ska jag "bara" trimma mitt färdmedel kvasten !
Visste du förresten att det tar hönan 19 timmar, att producera ETT ägg !!!!!!!!!!!!!!!!
Tänk på de du.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar