onsdag 29 april 2009

Glada människor

Zolohouse Beachcomber



Nu har valparna börjat flytta till sina nya hem.

Tänk vad lycklig och förväntansfull hela familjen är när de kommer för att hämta sin valp.

Barnen ser ut som barn ser ut på julafton, det riktigt glittrar omkring dem, hoppas nu det blir friska och trevliga hundar, som de kommer att få mycket roligt med i många år.
Att valpen får ett bra hem och får leva lycklig med sin familj livet ut.
Det är ett stort ansvar att föda upp hundar.

Första kullen föddes här 30 april 1998.

Acapulco - Beachcomber - Cabdriver - Daiquiri, den kullen har betytt mycket och det var hundar ur den kullen som satte mej med på cavalierkartan.


Beachcomber och Daiquiri har levt här hela sina liv och finns med i stamtavlan på alla mina uppfödda hundar som jag har i dag, därför att jag gillar deras typ , temperament och sundhet.
Jag åkte till Sperringgårdens kennel för att para med Tanmerack Chardin, men ändrade mej när jag kom dit, istället blev det Homerbrent James Stewart som också bodde där, han fick den äran att para min tik Bonnyville Honeysuckle. Det har jag aldrig ångrat men jag vet ju inte, det hade kanske varit lika bra med Chardin, jag följde min känsla, och Leni-Louis Nyby var så hygglig och lät mej byta hane, då kändes det "rätt" för mej. Undrar vad hon tänkte om mej nybörjare.

De flesta av mina hundar är lite större/kraftigare än de som vinner på utställningar i dag, jag deppar inte för det utan det är min typ av cavalierer, jag vill ha en kraftig benstomme, sen får jag väl försöka få ner storleken, det är ett långt projekt att jobba med, om man vill fortsätta med sina egna och inte göra det enkelt för sej och inhandla nya.


Ha en trevlig dag..................

2 kommentarer:

  1. Idag fäller jag några tårar när jag ser bilden å läser texten...Underbare Rambo, morfar till lilla Stina. Kunde det bli bättre?
    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Här har hela ansiktet varit blött i flera timmar ska du veta........... fy vad svårt att skriva om hundarna man saknar så........

    SvaraRadera