onsdag 27 maj 2009

Vouges Justin barn

Z.Unika Frasse "Frasse"
äg. Christina Gavling
Z.Online "Alex"
äg.Fredrik Karlsson


R-kullen mamma är Cederli´z Airacobra Bell



Z. Splendid "Edwin"
äg. Kari Sundqvist




Lilla "Frasse" har varit här och hälsat på, jag måste säja att han är en liten pärla, tur att han finns på nära håll så jag kan få se honom ofta. "Flisan" och han kände igen varann direkt, men så har de ju inte varit ifrån varann så länge. Mamma Z.Lilli Marleén var noga med att nosa över honom så allt var OK.
Matte bedyrade att han är den snällaste valpen som finns på denna jord !!!!!!!!!! Så Bra.

Jag får mycket beröm för valparna efter Vouges Justin de är lätta att ha att göra med, lugna och medgörliga, växer upp till väldigt trevliga hundar, det är inte bara denna kullen utan tidigare kullar också.
Men glöm inte att Justin är född och uppväxt hos Peter och Per på Vouges kennel i Kungsbacka de har även importerat hans pappa Immenhofs Catani, de har alltså gjort "förarbetet" där har jag inte ett endaste litet finger med i spelet. Jag är lycklig över att jag fick förtroendet att Justin fick bo här
Justin är en gentleman sju dagar i veckan.

5 kommentarer:

  1. Jag vet gulliga du, att Justins barn e underbara. Min lilla pärla e bara en i raden, men hon e min, bara min!!
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Titta på köpekontraktet längst ner står det
    "Om uppf. känner att det är läge för det, så får hon hämta hem lilla Stina på direkten"
    Känn på den du !!!!!! hahahahahaha

    SvaraRadera
  3. Med två så fina föräldrar kan det ju inte bli annat än jättebra avkommor. Jag vet att det ligger mycket arbete bakom kombinationerna. Du får mycket beröm för dina fina valpar Maj-Britt, men du är inte sen att dela med dig av kakan till andra uppfödare som haft ett finger med i dina kombinationer.
    KajsaStina har fått en pärla men jag har fått en prins Edwin. Så det så!!

    SvaraRadera
  4. Och försök inte M-B. På mitt köpekontrakt står det. "Kari´s för evigt!!"

    SvaraRadera
  5. Men Kari, du måste ha blandat ihop det med Dan´s löfte i vigselbeviset !
    Det är säkert den största "Rembrant" han gjort i sitt liv! Hahahaha

    SvaraRadera