lördag 16 maj 2009

Gamla/Ovanliga känner vi oss också !




Idag har jag och Anki varit på Pelargoniedag gamla/ovanliga blommor.

Tokiga båda två som vi är i blommor, så fick vi mer med hem än vi hade tänkt, det är som vanligt !!!

Tulpan- Doft- Stjärn- Mårbacka- jag minns inte alla, men kul var det, många nya blomm-ideér kläckte vi, får se om de blir verklighet hahaha.
Så var det dags för kaffe, jag ville ha en räksmörgås, ända tills jag fick höra priset 65 kronor !!!!
För en ynklig liten tekaka med räkor i mitten, NEJ TACK nån måtta får det vara, dubbelt så stora får man på Svanskogs café för 18 spänn!!

Men vad är det för kaktus jag har ...........jag har fått ett skott från min mamma..........som har fått från.......som har fått från.....

Är det någon som vet namnet ?

3 kommentarer:

  1. Jag skulle varit med ser jag! Det får bli en annan gång, har massor att plocka med i trägårn'.
    Ha det gött!

    SvaraRadera
  2. nu vet jag M-B vad din blomma heter , har forskat lite, den heter så fint som ...

    Purpurordenstjärnarn/Asblomma är mycket svår att få tag på, finns sällan ute i handeln.

    Det latinska namnet är Stapelia graniflora.

    Den kallas ofta för asblomma

    ha de gott Anki

    SvaraRadera
  3. Tack Anki !
    Asblomma var det någon som sa en gång, för det skulle lukta illa om den, men jag har inte känt något.
    Purpurordenstjärna låter fint, den här får jag vara extra rädd om.

    SvaraRadera