torsdag 21 mars 2013

Äta eller Ätas!!!

Alltså.....jag brukar inte vilja vara med på kort, men nu önskar jag att någon tagit kort på mej igår!
Vi tar det från början, så här var det,
för fyra dar sen fick jag en ny vän.....en skadad skata, ena vingen hänger men hon hoppar fram och ser ut att klara sej, hon låter sej gärna bjudas på mat av mej, och varje dag när jag hämtar posten ser jag henne och småpratar lite på avstånd till henne.

Hon håller till på "framsidan" av huset där jag matar övriga fåglar och där inga hundar springer lösa utan uppsikt.

Men igår när jag släppte ut de snälla-vänliga cavaliertikarna på "baksidan" av huset där det är inhägnade hagar till hundarna så blev det ett väldigt tumult, då var min svart/vita vän där!!!!!

  Det fanns ingen tid att förlora så jag kastade mej ut i bara raggsockarna för att rädda min vän. Cavaliererna med de stora vänliga ögonen som man bara smälter av att se hade förvandlats till monster, med mord i blicken!!!!

  Skatan kunde till slut ta skydd under några lastpallar.
Efter någon timme kom hon försiktigt fram, och jag försökte fösa henne mot grinden, men nej hon krånglade sej genom nätet med sin skadade vinge och försvann springande, å vad jag tyckte synd om henne.....
men så slog mej tanken, vad hade hänt om det legat ett annat skadat djur där, med all säkerhet hade skatan varit där och hackat och även ropat på sina kompisar så de också hade hjälpt till !!!!
Äta eller ätas!

en av huliganerna!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar