lördag 27 februari 2010

HOPKOK.






Jag känner mej lite som damen på bilden, när jag kokar ihop min hundmat.

Lite av det, och lite av det, toppat med en nypa ur den burken med torkade örter och en slurk hemlagad olja ur en av buteljerna på hyllan, men mest RÅTT kött/inälvor.

Torkad fisk som mellanmål men det luktar inte gott, frukt och grönsaker.
Visst jag använder torrfoder också, men de senaste två åren har jag mer och mer gått över till hemlagat.
På sommaren gör jag "storkok" ute i en gammaldags tvättgryta, så fryser jag in så mycket jag kan.
Örterna samlar jag in hela sommaren brännässla, kirs, hallonblad, blåbär mm.mm. jag har alltid en korg eller påse med mej på mina promenader för att samla in olika växter som jag sedan torkar.
Det är så roligt, men mycket jobb.

Om det här är bra eller inte kan väl ingen svara på, men jag tror på det och så länge hundarna mår bra och jag orkar/vill så fortsätter jag.

Höns ska jag skaffa när vi flyttat, för det går åt mycket ägg och skal.
En jordkällare står högt på önskelistan, att förvara massor av roligt i.







2 kommentarer:

  1. Lycka till med hemkoket - ser fram emot att Du inför nya Hattmodet i framtiden:)

    SvaraRadera
  2. Ja varför inte, funkar nog som solhatt oxå !!!!

    Åå duu ja säjer de igen, vilka bra koppel jag fick av dej, jag använder dem så gott som varje dag, lika fina som när de var nya.
    Tänk vad bra jag har det, ute och går i solen, medan du ständigt sitter i bilen eller på möte.
    Jag vill inte byta med dej, mer än lönedagen kanske hahahaha...........

    SvaraRadera