onsdag 10 mars 2010

Valparna tre veckor.
















Den 17 februari föddes 7 valpar här (4 hanar och 3 tikar) alla blenheim, (bruna och vita).
Allting gick bra och "Kiwi" är en bra mamma, i stamtavlan heter hon Zolohouse O`h Voila och far till valparna är Champion Vouges Justin.

Idag är de alltså 3 veckor och har just idag fått sitt första mål valpmat.
Jag hade tänkt lägga ut kort på en och en idag, men när jag tog ut valparna för fotografering så kröp de åt alla håll, jag måste få någon som hjälper mej att hålla.
Det är lugnast att fota när de sover.
Det kommer bättre kort så småningom, de är ju trots allt bara 3 veckor, så håll ut !

Samma kombination är gjord för två år sen, jag tycker det blev trevliga/fina och hittills vad jag vet friska hundar av dem.





4 kommentarer:

  1. Stort Grattis, vilken fullpott du fått !!!

    Kram Annika.

    SvaraRadera
  2. Kiwi har haft 8-1-7 i sina valpkullar, nu tycker jag hon gjort sitt i aveln, och jag har tänkt att hon inte ska ha fler valpar, det finns ett liv utanför valplådan också.
    Kiwi älskar nämligen agility.

    SvaraRadera
  3. Äntligen lite bilder på underverken:) Stort grattis till en stor frisk härlig vårkull!!! Ni lär få en riktig Rock´n Roll- Påsk i år:)

    SvaraRadera
  4. Jag har en valpvakt,så påsken och framtiden är räddad, en som absolut inte skulle få komma in till valparna för att han är nyinflyttad här, men vad hände, jo han forcerade grinden och vips, så satt han bland valparna, och är så kärleksfull och försiktig.
    Kiwi som verkligen blänger på alla hundar som kommer lite för nära hennes valpar, gör ingenting åt Lakritz hon bara accepterade
    honom........konstigt, jag fattar inget..........tänkte att nu jädrar får han vad han tål, men neeej.

    SvaraRadera