söndag 13 februari 2011

En förtrollad kväll.

Galan och datumet vi alltid kommer att minnas

och hästen vi är så lyckliga över att äga och fött upp



prisutdelningen ( och att jag lyckades få Göran att gå upp på en prisutdelning, fniss)

sen lossade det och han ställde villigt upp på fotografering för att visa Spinnakers täcke


Bästa Spinnaker


Finaste Spinnaker




Sen fick jag en trevlig överraskning till ett pris jag inte ens visste de delade ut, sååå snopen jag blev.......Och "Årets uppfödare" blir..................Maj-Britt Karlsson......jag fick be de närmaste hålla tyst bredvid mej, "Vad sa han ????"...... jag fattade inte, men gå upp då, han ropade ju ditt namn.....men kära nån.

Då kämpade jag för att hålla tillbaka tårarna när han läste upp för alla:

" Årets uppfödare på Åmål 2010-Maj-Britt Karlsson-tillhör den stora skaran av små engagerade uppfödare som under många år lagt ner både själ och hjärta i uppfödningen och trott på sin sak. Utan dessa skulle svensk travsport stå sig slätt.

Hon varvar varmt och kallt och inte alltid "Zolo" då även maken Göran ibland får vara med. Efter flera dugliga kallblodsuppfödningar har det nu varit dags för ett framgångsrikt varmblod med vind i seglen - Spinnaker - med sex segrar på sju starter 2010."
____________________________________

Jag tycker det är roligt att lägga ut den här texten för att visa att det går att få fina framgångar för "vanligt folk"i travet även om det är ett slit och oftast mycket bekymmer, så är det så fantastiskt roligt när man får små indikationer på att hästarna mår bra och går framåt i sin utveckling. Så håll ut snart är det din tur.
Tack för en helt underbar upplevelse !




























1 kommentar: