torsdag 6 januari 2011

Sparkstötting.




Dagsljuset är på väg tillbaka och nu gör det 11 minuter på fem dagar i det här området, bara vetskapen om det piggar upp, bland alla snöyror.

Ett gammalt ordspråk säger att om det snöar på "trettne aftan" så kommer det att bli 13 snöyror innan det blir vår. JOO JAG TACKAR !!!


Cykeln är inställd på obestämd tid, nu är det sparkstöttingen som gäller, hundarna är så duktiga och travar på så fint bredvid, de vet exakt vad som gäller, när jag plockar fram sparken springer de upp på verandan och sätter sej på soffan, där väntar de lugnt till jag fått på dem kopplet, sen bär det iväg. ÅHEJ ÅHÅ riktigt roligt !


Visste du att: Ett bi kan besöka upp till 7 000 blommor på EN dag.








2 kommentarer:

  1. Tycker jag känner igen alla snygga koppel:)

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, det är de jag fick av dej Lotta, superbra och jag använder dem varje dag så gott som. De är som nya!

    SvaraRadera