måndag 19 juli 2010

Min hund är pedant !

Zolohouse Olimede "Jenny"
Eller är hon helt enkelt bara klokare än andra hundar ?

Varje gång hon löper så måste jag tvätta henne två gånger om dagen i baken......det är sant !

Annars fixar hon det på sitt sätt, och då biter hon bort varenda hårstrå som inte är rent, nu har jag passat henne så otroligt noga, så när löpet var över drog jag en lättnadens suck.

Hon är riktigt fin nu med mycket päls och jag tänkte ställa henne några gånger för att försöka få det sista certet.

MEN.....

ett par dagar senare höll jag på att börja grina när jag fick se henne på morgonen, jag gnuggade väl ögonen en bra stund innan jag fattade att det var sant.

Pälsen i den ena hasen är så gott som borta, vid en närmare titt så hittar jag en liten fästing-elände, som hon har gjort så gott hon kunde för att få bort och då är det ju lättare om man tar bort pälsen först, duktig vovve !

Jaja det är nog inte meningen att hon ska bli champion, alla cavalierägare vet väl hur lång tid det tar för pälsen att växa ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar