torsdag 8 juli 2010

"Hököring"


Julkaktusen idag.



















Den tid på året som är jobbigast för oss är nu, när allt hö ska köras in. Då välkomnar vi varenda person som vill vara så snälla att hjälpa till, en del tycker det är sååå roligt att vara med på hököring, fast det inte är som förr när barnen kunde åka i hölasset.

Allt ska fungera inget får gå sönder.

I år började det med punktering på traktorn en lördag, inget nytt däck förrän på måndag kl. 17.00 då hade det kommit regn på söndag, men det var inte så farligt.


Så börjar vi då att köra in igen, mellan lassen skulle jag vara så effektiv och slå med lien som jag alltid gör på stallbacken.

Tror du inte att jag trampade på en gammal brädbit och en rostig spik gick djupt in i foten......... saaatan vad ont det gjorde.

Den eftermiddagen satt jag på akuten, läkaren skakade på sitt kloka huvud, gav mej stelkrampspruta och pennicillin.

Idag har jag ännu mer ont både i foten och efter sprutan, men hököringen är avklarad och nu har det börjat regna puuuhhh..... nu ska vi ordna en grillkväll för alla snälla som hjälpt oss bara vädret blir bättre.

I Åmål 2 mil härifrån är det stor Bluesfestival med invigning i dag, väldigt trevligt med musik på gatorna och , jag tror i vartenda gatuhörn, ett jättetält är också rest, och Åmål uppifrån, kan jag tänka mej ser ut som en myrstack, så mycket folk.

Eftersom jag mest suttit stilla idag har jag passat på med kameran
korten skulle ha kommit HÄR
men nu orkar jag inte göra om allt.

2 kommentarer:

  1. Men usch...låter inge trevligt med en spik i foten. Du får ta det lugnt nu och vila lilla foten så blir du snart bättre. Krya på dig!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Med dagens mediciner ska det ju snart va bra, men faktistk har jag mer ont efter stelkrampssprutan än i foten.
    Ähhh det här var ju ren otur, jag är glad att det inte var något barn som det hände.

    SvaraRadera