onsdag 7 april 2010

Sladdspår under buskarna !

Idag är valparna 7 veckor.
I eftermiddag var det faktiskt 11+ här så de var ute ett bra tag, förut har de bara varit ute små stunder, men idag hade backen torkat upp såpass att jag vågade släppa ut dem en längre stund. De verkade snopna över att världen var större än vårat hus och altan.
Oh jisses vilken fart det blev på dem.
Speciellt roligt var det under buskarna där det var fuktig jord.................28 små svarta tassar,
men 7 små överlyckliga valpar, jag stod mitt ibland dem och bara tittade och njöt, så härliga de är så fulla av liv.
Jag fick mej många roliga skratt, de fungerar som en vitamininjektion på mej.
Snart följer de med sina nya familjer så det är bäst att njuta av dem nu.

3 kommentarer:

  1. Ett par veckor kvar av pussande, kelande och hårt arbete MB:)....sen får Du vila o andra njuta av de vackra små!

    Här har vi aldrig haft så tjocka tikar.....antingen är det rekordkullar på G, eller halvvuxna Cavalierer som kommer ut om ett par veckor:)......för inte kan väl tikarna ha gått o blivit bortskämda på gamla dar, fniss!

    HDB....Ha Det Bäst!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med småttingar! Hoppas även jag får uppleva det för det är säkert ett hårt jobb, men så får man en belöning när man ser att dom växer upp & är som sagt fulla av liv!

    Kram Linda

    Kolla gärna in min blogg www.lindaizas.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Solen skiner, det luktar gott kaffe, dörren kan stå öppen så hundarna går som de vill, och valparna ja....de surrar runt och låter som små humlor när de försöker imponera på alla, glada i hågen kommer de in med små löv, bark och pinnar eller vad de får tag i kan det bli bättre.
    Hoppas ni båda två får uppleva detta snart.

    SvaraRadera