onsdag 6 januari 2010

Den globala uppvärmningen.

Trodde inte mina ögon i morse kl 08.00 -minus 25,5gr nu räcker det !!!!!!!!!!!
Visserligen garanterat fästingfritt men nu är det för kallt och för mycket snö (60 cm), för mina små hundar.
Aldrig är man riktigt nöjd.......jag saknar mina långturer i skogen, nu blir det kortare turer med sparkstöttingen, sex hundar travar glatt på tills kylan gör sej påmind och de vet inte riktigt vilket ben de ska stå på.
Då är det skönt att krypa intill vår vedbrasa i Jötul kaminen, det var en bra investering, och vi kan faktiskt laga mat på den också, annars tänkte jag mest på att jag måste ha värme till valpar ifall strömmen försvinner. Ibland kan jag ta kloka beslut, och riktigt överraska mej själv.

Dagen före nyårsafton frös vattnet till huset som vi reparerar, det stod byggställningar invid väggen som gjorde att det inte kunde landa någon snö där, då fanns det ingen isolering mot kylan.
Det värsta var att vattenledningen fortsätter från huset ner till stallet............med fem törstiga hästar, vi körde vatten i 25 l dunkar i fyra dagar, då var hästarna billiga, jag lovar.
Ja ja nu funkar det igen, vi har inte glömt hur det var, men nu kan man berätta om det med glimten i ögat.

Det pratas på att världen värms upp för varje år............men hur skulle det bli om den kyldes ner istället huuuvaa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar