tisdag 15 september 2009

Skördefest

Här är världens snällaste bullmastiff och arbetsledare......... Axxa
-"Idag ska jag lära er allt jag kan, om gräva "..........

Okey kompisar, dags att jobba !
Men var är Valter ?






Där är du ju, lilleplutt kom nu.........







potatisen ska upp, jag måste säja att jag blev förvånad för skörden blev riktigt bra trots allt regn.....





om du nån gång har försökt att sätta spaden i jorden med fullt med små ivriga tassar runt dej, så vet du hur svårt det kan vara .......


alla är lika nyfikna, vad finns det där nere...........






alla hjälps åt, stora som små..........







-Satte vi inte en potatis här nånstans ?








Valter måste förstås genast smaka på den första ..............









nu är det skönt med en paus.........










paus var ordet........











belöningen blir fri tillgång till växthuset..............












smaskens, ät så mycket ni vill och tack för hjälpen mina små vänner.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar