måndag 28 september 2009

Kul med travhäst

Den här dagen (söndag) var det roligt att ha travhäst, fast det bara var ett kvallopp,
Göran lät honom trava i det tempo han ville och segermarginalen blev ca. 30 meter !!!!! Bara tre tiondelar från sitt rekord, han har inte startat på 2 år pgr.av infektioner, skam den som ger sig.
Göran ger sig aldrig, men jag måste erkänna att det tar emot, särskilt nu när vintern kommer och man ska ut och träna Spinnaker, jag fryser och har ont i nacke/axlar och så vet jag att jag har en till kvar i stallet som också ska tränas brrrrr....... Göran åker ju till Norrland och jobbar
1 okt- 1 april då är det ingen lek att ha fyra hästar + hundarna och resten.

-->Lopp 13. KvalloppAlla.2140 m. Voltstart.Pris: 0-0-0-0-0-(0) kr.

4 SPINNAKER Karlsson Göran S
4/2140
(gdk)
18,1

3 PINE LI Albinsson Bjarne
3/2140
- - (gdk)
19,5

2 CYRON Olsson Håkan (Danielsson Anders)
2/2140
(gdk)
20,7

6 VÄSTERBO FLARE Berglöf Erik
6/2140
(gdk)
20,9

1 HICKOMAN Ådefors Peter (Horpestad Tom)
1/2140
(gdk)
22,1g

5 GLOBAL MYSTIQUE Horpestad Tom
5/2140
(gdk)
22,9

7 FUGAR Svensson Anders
1/2160
(gdk)
34,9
Strukna:
-
Startförbud:
-
Tempo:
-
Segermarginal: många längder
-

-

1 kommentar:

  1. Grattis till lyckat kval! Vet hur skön den känslan är när det är avklarat. Håller tummarna för att denne trevligt stammade herre håller framöver eftersom han verkar ha både snabbhet o huvud med sig! Antar att det är start på G snart då?

    Och du......vet hur det innebär att träna häst på vintern. Du är tuff o beundransvärd som fixar det!!!! Vet inte hur många gånger jag trott att fingrar, tår o näsa verkligen förfrusit. Men tänk vad man glömmer när träningen väl ger resultat, och man står där i vinnarcirkeln!

    Du är inte sugen på ytterligare föl då? Min pappas sto e: Ganyemed u: Lindy´s Crown-sto står i hagen o bara är. Synd, men pappa har parkinsons o jag hinner inte. Längtar efter att köra regelbundet ibland men tiden finns inte än på några år. That´s life.....

    SvaraRadera