lördag 6 juni 2009

Svensk Champion idag !

Tack till er som fotat Lotta





SUCH Vouges Charlotte
YES YES

Nu är hon Champion lilla yrhättan Lotta.

Idag i Vänersborg var det en mycket bra tikklass, där inte mindre än 5 tikar stod för championatet,
även Z.Olimede, men hon fick idag nöja sej med en 1a i öppen klass.

Snälla vännen Gunilla på Kajsa Stina´s kennel hade förutseende tagit med en flaska bubbel,
Asti Cinzano "ifall om" vi skulle fira "Jenny" eller "Lotta" jag är ju skrockfull så jag vågade inte ta med något.
Många vänner var vi som firade, jag var så lycklig att tårarna droppade, medan jag delade ut små "huttar" och kramar till alla som kom förbi. Tur att du finns Gunilla och tack för allt!

Vouges Chippendale var också med idag han fick 1 ökl res.kk. domaren Marja Kurittu Finland,
skrev "excellent" Super nice chestnut colour, men han var aningen för stor för hennes smak, inget att säja om, han är ju på den större sidan.
För övrigt blev han också mentaltestad idag, med beröm godkänd.
Chipp stod på buren och jag gick igenom den sista finputsningen inför bedömningen, många vänner kom förbi och jag hade fullt upp med att prata och borsta (vi kvinnor kan ju göra flera saker samtidigt) tittade väl inte så noga på Chipp som plötsligt trampade utanför buren och försvann............ ner i vårat "skräphörn" där kikade han upp bland väskor och kaffetermosar en aning snopen, men glad.
Kari och jag och någon mer höll på att kvävas av skratt, det blev ett fullkomligt utbrott,
som är svårt att förklara, flera personer i vår närhet kom springandes för att se om vi var komplett galna !!!!
Jaaa de ä vi ! Puuhh.... men roligt har vi.

På hemvägen var jag tvungen att testa om min tur höll i sej, genom en Triss-lott
och seee 25kr x 2 inte illa !

För övrigt hoppas jag att Kari inte har för stora hål i sitt huvud så som jag tjattrade och sjöng på hemvägen, men hon förlåter mej nog för det händer inte så ofta att man får en CHAMPION !
Kanske hon tycker att vi kan åka ihop på någon mer resa.

Mycket trevligt och känt folk som alla var på ett strålande humör bidrar också till att jag kommer att minnas den här dagen som något extra.















2 kommentarer:

  1. Ingen fara Maj-Britt. Chip och jag har gjort samma mentaltest så jag är förberedd på allt!!

    SvaraRadera
  2. Jösses en sån' härlig dag! Så roligt för dej Maj-Britt att Lotta äntligen gjorde det!
    Hurra!!

    SvaraRadera