söndag 28 juni 2009

Nära skjuter ingen hare.

SÅ nära, så nära...........
Z.Olimede blev placerad jämt efter cert tiken idag i Borås.
Och Vouges Charlotte blev 2a bästa tik.
Ingen skugga över de vinnande tikarna som var väl värda sina framgångar och jag lyfter på solskärmen och säger Grattis till båda.

Jag vill gärna drömma, tänk om............. Jenny fått cert då hade hon varit champion nu,
och Lotta var nära att bli bästa tik.
Då hade jag svimmat i värmen, så det var väl någon mening med det här förstås.
Nu är jag så lättlurad att jag fortsätter att anmäla.

Jag hade tänkt ge mej med Jenny för det såg "omöjligt ut" att få cert nr.3 nu fick jag upp hoppet igen, det innebär att SKK kommer att få några kronor till i anm.avgifter.

Loranka´s More Magic gjorde också debut i ringen och på spec. blev hon 3a med hp av 16 i juniorklass hon är en underbar hund att visa och har alltid "gjort allt rätt" sen den dag hon kom till Sverige.
Jag är helnöjd med henne.
Z. Rosevalley hade också en bra dag, jag och ägaren Gunilla är helnöjda med hennes resultat.
Z.La Tosca är ju redan Dansk och Svensk champion och har egentligen inget mer att bevisa.
Z.Spartacus blev res. i unghundsklass hanar på specialen, en riktigt fin ung hane som med lite mer ringträning kan klättra uppåt i placeringarna.
Det var första utst. för både honom och hans ägare det var bra gjort och Lycka till.
Värmen höll på att knäcka oss men nu är jag hemma lite mulet men 32 + i skuggan i Svanskog.

3 kommentarer:

  1. Visst har det varit en het å fantastisk helg! Å så himla kul som vi hade det i går kväll! Tänk vad bra det blir när vi kommer oss ihop vi "Glädjeflickor"!
    /Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för helgen Babe....svettigt o kånkigt, men alltid lika roligt att få träffa alla goingar:)
    Nu vankas en helg fylld av annan skönhet = Blommeröd & Kullatorp on-sön - Jipeeh!!!!!
    KRAM o grattis till fina resultat Majbritt:)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag agerar så gärna "stolpe" så, bara att säga till, jag tycker jag hade talang för just det ;)

    Å fy vad jobbigt det lät du! Lider med er! Kör inte helt slut på er i värmen!

    SvaraRadera