torsdag 4 april 2013

Idag stolt !


Jag måste säja att jag är stolt över mina rubyvalpar och faktiskt tror att jag gjort något bra för rasen!
 
Pappan är TESTAD och FRI från Syringomyelia, Episodic falling, Curleycoated/Dry Eye och givetvis har han hjärta,ögon/knä utan anmärkning.
Han fyller 8 år inom kort, hans färg är Ruby och hans namn är
 
Longbody´s Ruby Rooster Norsk och Svensk Champion
 
Det förvånar mej mycket att inte fler har använt denna hane, som jag anser är en stor tillgång för rasen, för här finns friskheten dokumenterad.
 
Mamman är Zolohouse Olimede  snart 7 år, 2 cert och BIM
hon har hjärta/ögon/knä utan anmärkning och hennes färg är Blenheim.
Hon är inte testad för något mer, om hon skulle vara bärare av någon av dessa, så kan inte valparna utveckla dessa sjukdomar eftersom pappan är fri.
 
Valparna är femte generationen i denna min tiklinje som bara består av blenheimhundar, så det var "friskt vågat" men väl genomtänkt att blanda dessa färger.
 
Det ska bli intressant att fortsätta mitt arbete med en sån här linje, hoppas jag får leva länge och se resultatet framöver, hur det än blir, för trots allt tror jag vi människor har fler åkommor än hundarna.
 
  



 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar