tisdag 15 juni 2010

Sett med mina ögon........




"Wilda" som unghund.


Zolohouse Lilli Marleen "Wilda" 2 cert 1 BIM som unghund
hon är den finaste cavalieren jag haft med det fina flytet i sina rörelser som jag strävar efter, hon har det milda fina uttrycket, det glada orädda temperamentet och min övertygelse är stor att hon hade fått sin championtitel om inte Borrelian slagit till när hon var som finast, efter en lång väg tillbaka till ett friskt liv var det för mej helt uteslutet att visa henne i ringarna igen, till slut blev hon dräktig och fick sin första kull valpar som 5-åring, U-kullen.
Lyckan här i huset var enorm, och NUUUUUU har hon fått sin andra kull valpar 5 st,
helt fantastiskt tycker jag......kanske hennes sista för hon fyllde 6 år i februari.
Far till valparna är Nordisk Utställnings Champion Sperringgårdens Christoper Da Vinci.
TACK till Ewa-Lotta och Kurt Balder att jag fick den stora glädjen att få en andra kull valpar efter "Alexander".
I cavalierkretsar behöver han inte någon extra presentation, där är han redan "en kändis"
fina barn har han också. Men ni som vill se mer av honom titta in på Cia-Balders hemsida. http://www.cia-balder.se/















1 kommentar:

  1. Grattis till dom små! Och Wilda är sååå fin så kan tänka mig att valparna blir detsamma.

    Kram Linda

    SvaraRadera