måndag 25 maj 2015

Så här gick det till!



 Gloria kastade i sej sin kvällsmat som vanligt 21/5, väckte mej morgonen därpå 05.00 på dag 57!!!  "Nu har det börjat matte"

 Man räknar normalt på 63 dygns dräktighet på en hund, det kan ju såklart variera men 6 dygn för tidigt är mycket och jag blev orolig!
  Yrvaken förstod jag att alla mina planeringar sprack, med jobbet och Ruby som skulle till tävlingen "Vackrast i Värmland" samma dag, jag ringde till min arbetskompis Eva 06.00 (förlåt)

"kan du jobba istället för mej"
21.00 samma dag kom den första valpen och inom 45 min andra och tredje,

sen blev det paus på 1 timme, innan de andra tre kom, allt KLART 23.30!

 Alla efterbördar kom med valparna, alla normalvikt, starka och diade direkt.
Så tacksam mot dej, underbara hund, och den här tiklinjen, med lätta valpningar, du skrämde upp mej till att börja med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar